sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

Teknologia asiakaskokemuksen mullistajana


En ollut ennen osallistunut webinaariin, joten en tiennyt mitä odottaa. Mielestäni se oli, kuin olisin ollut itse paikanpäällä. Valitsin Some Awards 2016 julkaiseman webinaarin Teknologia asiakaskokemuksen mullistajana (julkaistu 25.1.2016). Katsoin webinaarin 15.2.2016. Webinaarit ovat juuri tästä syystä käteviä, koska et välttämättä pääse tapahtumapäivänä paikanpäälle, niin voit katsoa sen jälkeenpäin internetin kautta. 

Puhujina tapahtumassa olivat: Simo Ahava - SeniorData Advocate,
Tommi Tervainen - Kotipizza, Kerttu Takala - sisältö asiakkaan teknologian ja brändin kohtaamispisteessä, Lissu Kirves - Event more, mobiilisovellus, Mattias Rådsröm - Electrolux, Olle Stäuber (Aller Media) & Teemu Birkstedt (Bigdatapurep) - Datasta strategista kilpailuetua. 

Taphtumassa käsiteltiin erinäkökulmista, simiten digitalisaatio muuttaa asiakaskokemusta ja kuinka se helpottaa asiakaskokemuksen analysnointia, jonka avulla saadaan aikaan parempia päätöksiä, mikä parantaa myös yrityksen kilpailuetua. Kerätystä tiedosta saadaan konkreettisia lukuja, joiden pohjalta pystytään kehittämään edelleen asiakkaan kokemaa kokemusta. Ahava puhui analytiikasta, joka hänen mukaansa koetaan aina resurssina, vaikka se pitäisi kokea budjetoitavaa projektina. Asiakaskokeus täytyy rakentaa siivu siivulta.

Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervainen puhui eri some-kanavien merkityksestä yrityksille. Yrityksen täytyy valita, mitkä kanavat ovat fiksuimmat yrtyksen brändin kannalta. Tervainen  totesi mielestäni hyvin: "Ole siellä missä tarvitaan".  Esimerkiksi Kotipizza on mukana:
Kuva täältä
Tapahtumassa puhuttiin myös mobiilisovelluksen merkityksestä. Nykyään kaikki näpräävät puhelimiaan kokoajan, niihin ladataan kaiken näköisiä sovelluksia jotka helpottavat sen käyttöä tai vain huvin vuoksi. Lissu Kirveen mukaan EventMore-mobiilisovelluukseen lähti liikkeelle asiakkaiden tarpeesta. Sovellus on sekä tapahtuman järjestäjille että kävijöille. Sovelluksesta näkyy kaikki sinua lähellä olevat ja tulevat tapahtumat.


Tapahtumassa vieraana oli Electroluxilta Mattias Rådström (Ruotsi), Rådström kertoi lähinnä Elektroluxin menestyksestä ja kuinka he ovat yhdistäneet teknologian kodinkoneisiin. He olivat ensimmäinen yritys, joka yhdisti jääkaapin ja näytön keskenään. Nykyään heillä on unni, jota pystyy halitsemaan älypuhelimella, voit myös nähdä puhelimella miten se liha nyt kypsyy siellä uunissa. 
   
- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti