maanantai 9. toukokuuta 2016

Tukholma - opintomatka

Kävimme ryhmän kanssa Tukholmassa 18.4-22.4.2016. Kulkuvälineenä Helsingistä Tukholmaan ja takaisin meillä toimi VikingLinen M/S Mariella. Jo ennen laivamatkan alkua, saimme Vikinglinen yritysesittelyn sekä tietoa sen markkinoinnista ja uudesta OneBrand- ideasta. Tämän jälkeen pääsimme tutustuman laivan ravintolamaailmaan eli Arcadeen.

Vikinglinelta poimittua:
- Business is local and brand is global
- On tärkeää tiedostaa yrityksen historia
- Digitalisaation avulla yritysten tekemisestä on tullut läpinäkyvää
Laivan lähtiessä meille oli varattu ruokailu laivan Buffettiin. Ruoan jälkeen nautimme laivan tarjoamista palveluista.
 Aamulla laivan saapuessa satamaan Tukholmassa, lähdimme joukolla kävelemään kohti hotellia, jonne jätimme matkalaukkumme ja suuntasimme kohti Stockholm Design Labiä.
Scandic Malmen
Stockholm design labiltä saatua:
- Tarinallistaminen
- Brändi on paljon enemmän kuin logo tai henkilö
- THINK DIFFERENT!
- How to work better

Stockholm design labin jälkeen suuntasimme takaisin hotellille. Illaksi meillä oli ohjelmassa ruokailu Lilly's Burgerilla.
Oma valintani on Den Gode ranskalaisilla.

Lilly's Burgerin vessan lattiiaa koristi Smurffimaailma.
Ruokailun jälkeen päätimme kavereideni kanssa lähteä kävelylle kohti Globenia.
Keskiviikko oli meillä vapaapäivä, jolloin tuli käydä jossain Tukholman nähtävyyksistä. Päätimme jo kavereideni kanssa ennen matkaa, että menisimme tutustumaan Kuninkaanlinnaan. Siellä vierähtikin mukavasti melkein koko päivä. Pääsimme todistamaan myös Pikku prinssin kunniaksi ollutta paraatia.

Kuninkaanlinna kierroksen jälkeen päätimme käydä vielä keskustassa lounaalla ja hieman shoppailemassa.

Keskiviikko iltana meille oli varattu ruokailu hotellin ravintolaan, jossa nautimme kolme ruokalajin illallisen.

Vuorossa oli viimeinen päivä Tukholmassa, se alkoi omalta osaltani hotellin kuntosalilta, jonka jälkeen suuntasimme kaverini kanssa aamupalalle. Sen jälkeen oli aika luovuttaa hotellihuone ja suunnata kohti SVT studiota, jossa meille oli varattu Martin Österdahlin puheen vuoro Euroviisuista.

Pomintoja Martin Österdahlilta:
- Palkkaa parhaat työntekijät
- SHOW DON'T TELL!!
SVT:n studioilta olikin jo aika kiiruhtaa kohti laivaa. Laivaan päästyämme veimme tavaramme hytteihin ja suuntasimme ulkokannelle, koska oli upea aurinkoinen sää.
Lasillinen kuohuvaa
Laivan lähtiessä kohti Helsinkiä, meillä oli luvassa taas Buffet-illallinen. Buffetissa saimme erikoisvieraan nimittäin itse Ville Viikingin.
Ville Viikinki

Iltaa istuskeltiin porukalla Club Marissa (yökerho). Maarianhaminassa käynnin jälkeen päätimme kaverini kanssa suunnata hyttiin nukkumaan. Aamu valkeni aurinkoisena. Laiva saapui Helsinkiin, ja näin ollen opintomatkamme päättyi.

Kiitos vielä kaikille mukana olleille!